Na de koloms hefbrug is de schaarhefbrug het tweede meest gebruikte type hefbrug in de automobielsector. Door het ruimtebesparende ontwerp van de schaarhefbrug wordt deze vaak gebruikt in krappe ruimtes. Ook is de rij-over hoogte extreem laag (ca. 10 cm) zodat er gemakkelijk met de auto kan worden gereden. Met zo'n 17 verschillende schaarhefbruggen modellen biedt Krömer een ruime keuze voor iedereen.
Met behulp van een elektromotor wordt hydraulische vloeistof via een pomp uit de tank gezogen en in de cilinders van de schaarhefbrug gedrukt. De zuiger binnen de hydraulische cilinder wordt omhoog gedrukt, waardoor de gehele schaarconstructie omhoog beweegt. Door de afvoerklep te openen, daalt de schaarhefbrug en gaat naar beneden.
Wij bieden hoogwaardige kortslag- en dubbele schaarhefbruggen, die onder andere ook geschikt zijn voor TÜV en wieluitlijning. Met een wielbasis van 2,4 tot 4 meter en een draagvermogen tot 5000 kg zijn sommige geselecteerde modellen van de Krömer schaarhefbruggen zelfs geschikt voor stacaravans.
Bij onze schaarhefbrug modellen wordt onderscheid gemaakt tussen mobiele hefbruggen en vast opgestelde schaarhefbruggen. De mobiele korte schaarhefbruggen hebben een compacter ontwerp dan vaste hefbruggen, maar ook een beperkte hefhoogte van 70 - 120 cm zonder de bijbehorende verhogingen. Dergelijke platformen zijn dan ook bijzonder geschikt voor werkzaamheden als bandenwissel, remblokken vervangen, zijskirts (smartrepair), voor het inpakken van voertuigen of gewoon voor het verversen van de olie.
De vast geïnstalleerde schaarhefbruggen kenmerken zich door hun hogere hefhoogte. Hier worden vaak zogenaamde dubbele-schaarhefbruggen toegepast, die zich kenmerken door een hefhoogte van 160 - 210 cm.
Schaarhefbrug met korte slag
Onze schaarhefbruggen met korte slag zijn doorgaans mobiel. Hiermee kan een hefhoogte van 0,70 tot 1,20 meter worden bereikt. Omdat er niet gegraven hoeft te worden, worden de schaarhefbruggen geleverd met een verrijdbaar onderstel. De schaarhefbruggen met korte slag is flexibel inzetbaar in werkplaats en garage.
Dubbele schaarhefbruggen
Dubbele schaarhefbruggen worden ingegraven in de grond en bieden zo een stevige basis. Omdat het gewicht van een schaarhefbrug over een groter oppervlak wordt verdeeld, is het ook mogelijk om veilig te werken met een dunnere betonvloer. Zo hebben de dubbele schaarhefbruggen een groter laadvermogen en kunnen zelfs kleine bestelwagens probleemloos worden opgetild. De dubbele schaarhefbruggen zijn ook gedifferentieerd in het type montage. Er zijn schaarhefbrug die als ondervloer of bovenvloer geïnstalleerd moeten worden. Bij bovengrondse installatie is het niet nodig om in de grond te graven. De firma Krömer biedt betonnen funderingsplannen voor ondervloer. Kijk maar eens in het download gedeelte van het betreffende artikel.
Oprij Schaarhefbruggen
De oprij schaarhefbruggen zijn dubbele schaarhefbruggen met een asvrije krik. Sommige van de ontvangende platforms, zoals de dubbele schaarhefbrug XX81 "Rastatt" en de XX82 “Groningen", kunnen worden geïnstalleerd als een onder- of bovengronds model. U vindt het concrete funderingsplan in downloads van de artikel Daar vindt u ook andere documenten zoals inspectieboek afmetingen en instructies.
Schaarhefbruggen worden voornamelijk gekenmerkt door hun kleine voetafdruk en minimale vloerbedekking vereisten. De schaarhefbruggen met korte slag variëren met een hefhoogte tussen 70 cm en 120 cm, afhankelijk van de uitvoering. Standaard schaarhefbruggen daarentegen kunnen een hefhoogte van 200 cm bereiken.
Het grote voordeel van een schaarhefbrug is de deur vrijheid, aangezien het voertuig van alle kanten toegankelijk is. Hierdoor is hij bijzonder geschikt voor het wisselen van banden en carrosserie werkzaamheden, zoals foilen. Ook olieverversingen kunnen probleemloos worden uitgevoerd. Door het compacte en ruimtebesparende ontwerp zijn de schaarhefbruggen geschikt voor particulier gebruik.
Gebruikte schaarhefbruggen (zonder garantie) kunnen van particulieren worden gekocht via portalen, zoals Ebay classifieds, voor slechts 1200 euro. Voor zo goed als nieuw/origineel verpakte schaarhefbruggen, inclusief garantie en factuur met BTW, moet u rekenen op minstens 1699 €. Door het gewicht van de motorvoertuig schaarhefbrug (min. 600 kg) zijn er extra verzendkosten van 189 €. Het uitladen is gratis tot aan de stoeprand van het leveringsadres.
Alle producten worden geproduceerd volgens ISO 9001 en verwerkt volgens het CE-certificaat voor UVV-goedkeuring. De hardverchroomde hydraulische cilinders zijn vervaardigd volgens een hoge norm, waardoor de vatbaarheid voor storingen en onderhoud aanzienlijk wordt verminderd. Alle Krömer schaarhefbruggen zijn standaard uitgerust met een dodemansbediening.
Na de aankoop en volledige betaling van de schaarhefbrug worden de goederen aan de expediteur overhandigd. Daarna, met een spanwijdte van 8 werkdagen, zal een e-mail worden verzonden door Avis Spedition waarin de leveringsdatum zal worden aangekondigd. Binnen deze tijdspanne bestaat de mogelijkheid om de leveringsdatum te wijzigen of de opgegeven leveringstermijn dienovereenkomstig te aanvaarden. De losprocedure is afhankelijk van het hefbrug. Zo kunnen schaarhefbruggen met een korte slag meestal worden gelost met behulp van de laadplank van de vrachtwagen. Grotere modellen, zoals de 1-koloms en 2-koloms, vereisen een heftruck voor het lossen om een veilige levering te garanderen. De dubbele schaarhefbruggen, evenals de 4-kolomshefbruggen, moeten vanwege hun grootte en gewicht met een vorkheftruck worden gelost.
Aangezien 80% van de Krömer hefbruggen voorgemonteerd zijn, is de installatie eenvoudig. De instructies en montage video's, die op onze website zijn gelinkt, dienen als leidraad. Met behulp van deze montagehandleiding kan de installatie binnen 60 minuten worden voltooid. Als u vragen hebt over de installatie van het hefbrug, kan het montageteam u telefonisch helpen.